Vervolg Bangkok... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Victor & Michelle - WaarBenJij.nu Vervolg Bangkok... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Victor & Michelle - WaarBenJij.nu

Vervolg Bangkok...

Door: Victor en Michelle

Blijf op de hoogte en volg Victor & Michelle

13 Mei 2012 | Thailand, Bangkok

Daar zijn we weer met een klein verslagje uit Bangkok. Helaas zitten onze dagen er hier al weer op, morgen gaan we verder naar de volgende plek. De volgende stop zal Kanchanaburi worden, dit ligt iets ten westen van Bangkok.
Hier zullen we vanuit Bangkok met de trein heen gaan, een reis van ongeveer 3 uur.
Nu een kort verslag van onze afgelopen dagen.
Gisteren zijn we voor het eerst met de tuk-tuk geweest dit was een hele ervaring omdat deze kleine karretjes nog als een gek over de weg scheuren tussen de auto's en scooters door.
Eenmaal aangekomen op onze bestemming, namelijk de shoppingmall wisten we niet waar we moesten kijken, de shoppingmall was namelijk echt GIGANTISCH het had 5 verdiepingen plus een halve 6e waar een bioscoop zat. De 5 verdiepingen zaten volgestouwd met allerlei kleine winkeltjes waar ze van sieraden tot telefoons en gigantische tv's verkochten. Kortom genoeg om jezelf een hele dag te vermaken, het was een soort Amsterdam maar dan allemaal op elkaar gestouwd en omhoog gebouwd.
We hebben eerst even een stop gemaakt bij de Mac Donalds om een heerlijke koude cola te drinken, hierna zijn we begonnen met onze tocht door het doolhof van winkeltjes. Michelle heeft hier een Sarong op de kop weten te tikken zodat ze niet altijd lange kleding hoeft te dragen als we een tempel willen bezoeken o.i.d. Ook hebben we een handig klein opvouwbaar asbakje gekocht voor het geval we die nog eens nodig mochten hebben :).
Na een stop op de 5e verdieping bij de Starbucks en de rest van het gigantische winkelcentrum door de zijn gelopen zijn we naar buiten gegaan op zoek naar de volgende tuk-tuk.
Eenmaal bij de tuk-tuk aangekomen hebben we een ritje gemaakt naar Khaosan Road waar we nog heerlijk wat gegeten hebben voor we naar het hotel terug zijn gegaan.
Bij het hotel zijn we even snel gaan omkleden en hebben daarna een heerlijke duik genomen in ons (privé) zwembad.(we zijn ongeveer de enige die het zwembad gebruiken) Daarna lekker gaan slapen.
Vandaag eerst een ontbijtje gegeten in het hotel en vervolgens een taxi gepakt naar de weekend market, toen we hier aankwamen zagen we dat het gigantisch groot en warm was en dat ze voornamelijk troep verkochten. Na een paar keer verdwaald te zijn geraakt in deze gigantische markt met een zeeeeer onlogische route hebben we toch maar besloten dat het hiervoor ietsjes te warm was. We hebben toen dus maar een tuk-tuk genomen naar Khaosan Road om daar nog even rond te kunnen kijken en wat te eten. Onze tuk-tuk chauffeur was een aardige kerel maar we konden alleen goedkoop met hem mee als we tussendoor 5 minuten in een tailorshop gingen kijken, hij was wel zo vriendelijk om dit van tevoren aan te geven en ons de mogelijkheid te geven met een andere tuk-tuk te gaan we hebben toen besloten voor minder dan de helft van de prijs van een rechtstreekse rit toch deze tuk-tuk te pakken. Toen we bij de tailorshop kwamen werden we al gelijk meegenomen naar een brochure om een overhemd of pak op maat te laten maken, nadat Victor de man in de waan gelaten had dat hij misschien een overhemd wilde kopen hebben we toch maar gezegd dat we gewoon even rond gingen kijken. uiteindelijk zaten onze verplichte 5 minuten kijktijd erop en konden we weer naar buiten naar een blije tuk-tuk chauffeur die wat nieuwe benzine voor ons bezoekje had gekregen. Op weg naar Khaosan Road reden we langs de dierentuin en hebben we de tuk-tuk chauffeur genaamd yoe gevraagd of hij de route kon veranderen en ons wilde droppen bij de dierentuin. Hij vond dit prima aangezien de prijs al afgesproken was en dit korter rijden was.
Bij de dierentuin aangekomen, hebben we een kaartje gekocht en zijn we naar binnen gegaan. Na even op een bankje gezeten te hebben in de schaduw(het was echt heel erg warm), liepen we een pad omhoog en zagen we een achtergelaten tas. Gelukkig had Michelle gezien dat er een groepje mensen had gestaan waaronder een vrouw met een geel shirt en na even zoeken in het park, hadden we haar al snel gevonden. Ze was natuurlijk erg blij en had nog niet gemerkt dat ze hem niet meer had. Toch nog een goede daad verricht.
Na een hele hoop verschillende dieren gezien te hebben kwamen we aan bij de giraffen, deze komen een stuk dichter bij dan wij gewent zijn met als gevolg dat wij al heel snel oog in oog stonden met een van de dieren. (zie foto's) Kort hierna en een paar dieren later kwamen we bij een grote bak met koi karpers en hierbij stond een vrouwtje flesjes eten te verkopen (met een speentje) we hebben beide zo'n flesje gekocht en het voeren kon beginnen :) het voelde erg raar aan en deze vissen kunnen heeeeel hard zuigen :P
Niet veel later kwamen we aan bij een tentje waar ze 2 hele grote bakken visjes (tussen de 1,5 en 10 cm) die je dode huid cellen opeten. voor slechts €1,50 hebben wij dan ook een kwartier met onze voeten in de bak gezeten. Michelle kon niet wennen aan het gekriebel onder haar voeten en lag de hele tijd in een deuk. Victor was na een minuut of 2 lachen gewent en riep af en toe au! als hij door de grotere vissen gebeten werd (erg irritant dat deze er ook tussen zaten). Een tijdje later en nog een zooitje dieren verder kwamen we bij de olifanten, hier stond ook weer iemand geld te verdienen door mandjes groente te verkopen. Wij als toeristen hebben daarom 2 mandjes gekocht en voor het eerst in ons leven olifanten gevoerd echt erg gaaf om te doen de beesten pakken het met hun slurf uit je hand. (heel vreemd gevoel)
Later ontmoette Michelle haar nieuwe liefde (lees een koe) en is ze even uitbundig gelikt ;). Uiteindelijk hebben we besloten als afsluiter van het dierenpark dagje een waterfiets in het park te huren. Het was een hele aparte ervaring omdat er echt super veel gigantische vissen (2-3 meter lang) zwommen en je zelfs faranen (ook 2 á 3 meter lang) en schildpadden tegen kon komen. Wij dus hard werken op die waterfiets en al snel kwamen we meerdere faranen tegen die op een meter of 2 langs ons zwommen en een schildpad die bijna uit Michelle haar hand at. Helaas kwam er bij dit laatste een grote vis tussen die de schildpad aan de kant beukte om bij het brood te komen wat we hadden gekocht om te voeren. Na een half uur waterfiets pret zijn we naar de uitgang van het park gegaan en kregen we direct een tuk-tuk aangesmeerd (die we dit keer wel konden gebruiken in tegenstelling tot de andere 1000 keer).
Toen toch nog maar naar Khaosan Road gegaan om wat te eten en daarna weer met de taxi richting het hotel gegaan. Net nog even lekker gezwommen en straks nog even een lekkere borrel halen 1 straatje verderop waar blijkbaar entertainment is als we de neon borden langs de weg moeten geloven ;). Kortom Victor heeft een goede verjaardag en het wordt nog steeds beter :).
Morgenochtend vroeg uit de veren om verder te reizen naar Kanchanaburi.

We laten weer een verslag achter op het moment dat we weer internet hebben, we hopen dat jullie hiermee alvast een beetje vooruit kunnen :).

heel veel groeten, knuffels en kusjes van ons!

• 13 Mei 2012 - 15:59

Maud En Louis:

Wat een leuk verslag jullie hebben al een hoop gezien zeg en die dierentuin geweldig. Gigantisch dat shopping center kan je verdwalen lijkt mij. Erg leuk de fotoos. Tot het volgende reisverslag en goede doorreis naar kancanaburi als ik het goed heb. Groetjes van ons

• 13 Mei 2012 - 17:34

Art En Karin:

Wat hebben jullie al veel meegemaakt! helemaal leuk hoor.. Als je bij ons naar het weer kijkt, wel zonnig maar fris, kan ik me bijna niet voorstellen dat het bij jullie zo warm is... Wel lekker.! Leuk zo"n dierentuin waar je zo dicht bij de dieren kan komen en zelfs mag voeren..! Ben benieuwd wat jullie nog meer gaan mee maken.. Veel plezier verder en we wachten vol spanning op jullie volgende verslag.. Dikke knuffel en kus voor jullie allebei XXXX

• 13 Mei 2012 - 19:06

Oma En Oma V D Vliet:

hallo M en V wat een leuk reis verslag en wat maken jullie veel mee. Hier kan je later als je weer thuis bent met plezier op terud kijken! wij kijken nu al uit naar het volgende verslag . liefs opa en oma.

• 13 Mei 2012 - 19:30

Carola:

Wat een leuk verhaal weer, en leuk al die foto's.
    En wat gaaf zo dicht bij al die dieren :)
    Tot bij het volgende verslag :)

GR Carola

• 15 Mei 2012 - 20:14

Invisible(vincent):

Heeej heel veel plezier hea maar kleinverslagje? pff niet eens zin om het te lezen hahaha suc6 daar en genieten maar want dit doe je ook niet iedere dag! X

• 22 Juni 2016 - 19:12

Carola Vd Meulen:

Ik heb even de link die voor je oma was gebruikt.. mooie foto's..
    Heel veel plezier nog verder