Afgelopen weken - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van Victor & Michelle - WaarBenJij.nu Afgelopen weken - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van Victor & Michelle - WaarBenJij.nu

Afgelopen weken

Door: Victor en Michelle

Blijf op de hoogte en volg Victor & Michelle

19 Juni 2012 | Thailand, Phi Phi Don

Koh phangnan :
Bij aankomst op koh phangnan zijn we samen met de 2 Nederlanders die we op koh tao ontmoet hadden op zoek gegaan naar een slaapplaats voor de eerste 3 nachten de dames zijn bij de tassen gebleven en de heren zijn op pad gegaan. Ruim een uur later hadden de mannen wat gevonden en zeiden tegen de vrouwen dat het een klein stukje lopen was. Een kwartier lopen met een backpack op ons rug later, kwamen we eindelijk aan bij het uitgezochte plaatsje waar een aantal mooie bungalowtjes stonden. Niet veel speciaals maar voor het een een hangmat voor de deur :) (en voor maar 250 baht = 6,25 euro per nacht). Het enige wat ontbrak aan onze bungalow was een dak boven ons hoofd maar daar was het gelukkig warm genoeg voor, en na een regenbui de toiletbril even droogmaken was ook de moeite niet ;). De eerste dag niet veel gedaan behalve uitrusten en genieten van de bungalow en de hangmat natuurlijk! En even gezwommen ondanks de vele stenen en glas dat op het strand langs de kustlijn lag. Toen nog een dagje een scooter gehuurd en rondgereden opzoek naar een volgende slaapplaats. We hebben besloten om voor dezelfde 250 baht nog 3 nachten aan de westkust te slapen. Maaaaar, voor dit gebeurde hadden we eerst nog de jungle experience. We hadden niet veel ideeën over wat we zouden aantreffen maar toen we er aan kwamen bleek het best een druk en gezellig feestje te zijn midden in de je raad het al JUNGLE! :). De volgende ochtend met onze brakke hoofden verkast naar de westkust waar we niet veel boeiende hebben gedaan omdat de zee alleen later op de dag mooi was door het late hoogtij, en het weer niet erg meezat. 5 juni hadden we de full moon party op koh phangnan en dit was een hele aparte maar wel leuke ervaring met buckets en bier en een hele hoop dronken mensen. Ook was er een koppel die op z'n netst gezegd midden op het podium dronken als een malle " de liefde bedreef " buiten dat een erg gezellig en groot feest. :)

Koh Samui:
De 7e van juni vertrokken we van koh phangnan naar koh Samui waar we hoopten op wat beter weer. Op de boot begon het al meteen te regenen en de zee was erg wild met als gevolg  dat de halve boot met plastic zakjes bij de mond zaten vanwege de misselijkheid, zo ook Michelle en Raymond onze nederlandse medereiziger alleen toe Michelle buiten ging zitten en zich vast klampte aan de boot om niet over boord te worden gespoeld ging het beter door de frisse zee bries ;). Eenmaal op Samui aangekomen hebben wij besloten met z'n 2en wat luxes te gaan zitten en scheiden onze wegen van de 2 andere. We hadden een mooie kamer met tv, airco, minibar, en een warme douche :). ( en een zwembad dat we uiteindelijk niet gebruikt hebben :p) Verder veel gerelaxt op ko Samui en een rondje eiland gedaan op de scooter. En als klap op de vuurpijl het waardeloze voetbal van Nederland tegen Denemarken ...

Khao Sok:
Na een bootreis vanaf Samui en een paar taxibusjes en uiteindelijk de locale stadsbus te hebben bereisd kwamen we aan in Khao sok wat vlak tegen een natuur park aanligt. We regelde een slaapplaats mooi goedkoop en het was een bungalow op een plateau in de bomen gebouwd. ( weer eens wat anders dan zo saai op de grond ) ;)
We gingen snel wat eten toen we onze tassen hadden gedumpt in de boomhut want we hadden nog niets gegeten en het was onderhand een uur of 4. Eenmaal in het restaurantje van ons guesthouse aangekomen kregen we te horen dat door het slechte weer de wilde olifanten in het natuur park naar beneden kwamen vanaf de bergen en dat het natuur park gesloten was. We vroegen wat er dan wel te doen was hier midden in de jungle en het enige was een lake tour wat duur was en ons allebei weinig aan leek. Toen de volgende dag besloten vervoer te regelen voor de dag erop om door te reizen naar Krabi. Toen we terugkwamen van wat boodschappen, kwamen we terug in het restaurant en raad eens wie daar zaten... Raymond en marjolein onze Nederlandse medereizigers die net hadden ingecheckt zonder de wetenschap dat wij in hetzelfde guesthouse zaten. Toen met z'n vieren en de 2 vrouwtjes van ons guesthouse naar wat aapjes gereden en daar kwamen we niet voor niets, we kwamen namelijk voor de gibbon en die heeft Victor nog gevoerd net als een flink aantal andere aapjes. Was wel tof om te doen vooral omdat de kleinere aapjes de nootjes heel zacht en voorzichtig aanpakte uit je hand. :) toen we genoeg hadden van de aapjes zijn we doorgereden naar een kleine waterval waar we heerlijk hebben gebadderd. Toen nog even zwemmen in een wild water rivier waar je aan een touw kon slingeren dat aan de overkant hing. Best leuk allemaal en later na nog even gezwommen te hebben terug naar het guesthouse.

Krabi ( ao nang) :
 Volgende dag met z'n 4en door gereisd naar Krabi waar we ons mooiste plekje hebben gevonden voor de reis tot nu toe. Na een kleine afding procedure daar een mooie kamer gekregen en hier vooral vakantie gevierd en uitgerust. Ook zijn we nog op een boottocht gegaan naar Hong Island en wat andere kleine eilanden daar in de buurt. Erg mooi gesnorkeld en Victor zelfs nog een barracuda van een kleine anderhalve meter tegengekomen. :o ongedeerd weer aan land gekomen gelukkig en lekker genoten van de heerlijke zon. De rest van de dagen veel te luxe gegeten en geleefd maar heerlijk uitgerust, we zijn hier uiteindelijk 8 dagen gebleven en hebben veel gechilld met onze Zweedse guesthouse owner  Pelle. (en natuurlijk met een klein beetje tevergeefse hoop de wedstrijden van Nederland gekeken die bij ons om kwart voor 2 's nachts begonnen)

Koh phi phi:
We zijn vanochtend vroeg aangekomen op het kleine eiland koh phi phi en hebben vandaag lekker gezwommen in de zee, en hierna hebben we een boot tour voor morgen om 11 uur 's ochtends geboekt naar een aantal eilanden waar je mooi kunt snorkelen en waar de stranden fantastisch blijken te zijn. ( bamboo Island, shark point, Maya beach ( van de film the beach) en nog een handje andere bijgelegen eilandjes.

We hopen dat ondanks het late verschijnen van dit verslag jullie er toch net zoveel van hebben genoten en de foto's zullen volgen omdat we helaas met wat technische probleempjes zitten die nu even niet te verhelpen zijn tenzij we jullie nog langer laten wachten. ;)

Dikke knuffels kussen en groetjes aan iedereen en we zullen proberen nog een mooi verslag van de laatste tijd in Phuket en Bangkok te schrijven.

• 19 Juni 2012 - 16:26

Marijn Van Der Vliet:

heei,

Is weer leuk om te lezen ik had je natuurlijk al gesproken veel plezier verder nog en victer nice over die barracuda !!
    groertjes
    marijn
    xxxx hou van jullie !!!

• 19 Juni 2012 - 16:39

Baaz.V:

Heey,, Best grappig omzo te lezen wat jullie allemaal doormaken! maar is het niet erg lastig dat 3 uur schrijven.?

grz, Vincent Missjullieeee

• 19 Juni 2012 - 16:39

Baaz.V:

grz, Vincent Missjullieeee

• 21 Juni 2012 - 07:52

Ray En Mar:

He luitjes

Leuk stukje weer toch apart om jullie zo te volgen!
    Eindelijk die snorkel tochtjes waar Victor zo naar verlangde.
    En meteen een mooie barracuda.
    Geniet er nog van en misschien tot volgende week 1 juli zijn wij in Bangkok

Make fun,

Mar en ray

• 21 Juni 2012 - 19:34

Annie Rinkel:

michelle en victor wat een heerlijk leven hebben jullie een beetje sober dan weer rijk jullie doen het geweldig alles wat je ziet en beleefd wat zullen jullie er van na genieten ik kan niet wachten om alles persoonlijk met jullie te beleven en te horen veel liefs en gezondheid verder op jullie reis kus kus oma

• 28 Juni 2012 - 19:42

Opa En Oma V D Vliet:

Hoy Victor en Michelle
    bijna weer thuis
    hopen jullie snel weer te zien
    Goede reis en gezond weer terug.
    lieve groeten oma en opa.
    WAT EEN LEUK HONDJE !!!!!!

• 31 Augustus 2016 - 00:33

Marjolein :

Hahaha leuk om te lezen dat we alweer vier jaar geleden daar op korte phangan aan t feesten waren!
    Ik zie dat jullie nu weer daar zijn voor een mooie reis! ' geniet ervan wij mogen in februari ook weer die kant op!