Chiang mai!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Victor & Michelle - WaarBenJij.nu Chiang mai!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Victor & Michelle - WaarBenJij.nu

Chiang mai!!

Door: Victor en Michelle

Blijf op de hoogte en volg Victor & Michelle

23 Mei 2012 | Thailand, Chiang Mai

Daar zijn we dan weer met een nieuw verslag. We zijn inmiddels al een weekje in Chiang mai en hebben echt een hoop gedaan en meegemaakt.

Laten we maar beginnen met onze reis van Kanchanaburi naar Chiang mai.

Woensdag zijn we rond half 3 s'middags opgehaald bij ons hostel in Kanchanaburi, daar vandaan zijn we met een busje naar Bangkok gegaan. Na een busrit van 3 uur waren we eindelijk aangekomen in Bangkok. We hebben vervolgens maar gelijk een taxi gepakt naar het treinstation even kijken of we een trein konden krijgen. Toen we daar aankwamen bleek er nog meer dan genoeg plek te zijn en konden we kiezen welke trein we wilden en op welk tijdstip. Aangezien we nog wilden eten hebben we de trein gepakt van 19:35 zodat we nog ruim anderhalf uur hadden om wat te gaan eten.
Eenmaal in de trein zagen we dat we per coupé met z'n 4e zaten en al gauw kwamen er 2 mannen die samen op doorreis waren naar chiang rai. Erg aardige Australiërs. Na een paar uur gereden te hebben stonden we ineens 2 uur lang stil. Het bleek dat de trein voor ons een ongeluk had gehad. Erg balen dat je dan ineens 2 uur moet wachten. Dit zou beteken dat we ook later aan zouden komen.het voordeel van deze trein was dat er een aparte rookwagon was en we gewoon lekker een sigaretje konden gaan doen aangezien we onze tassen op slot konden doen en dus niet bang hoefden te zijn dat we bestolen zouden worden. Michelle had een geweldig plan namelijk de backpacks aan elkaar knopen zodat als ze de hele tas mee wilde jatten ze de andere tas op hun hoofd zouden krijgen en dus niet zo maar konden meenemen. later die avond zijn we maar gaan slapen en toen we om 8 uur 's ochtends wakker werden bleek dat de trein er niet om kwart voor 10 aan zou komen maar om 3 uur.. :( voor 2 uur stil staan kregen we dus 5 uur vertraging terug ( en dan maar zeiken over de NS in nederland) :P
Eenmaal aangekomen op het treinstation van Chiang Mai werden we aangesproken door iemand van het hotel waar ze voor 400 bath een kamer verhuurde (een tientje) en dit klonk ons wel goed en het zag er op de plaatjes mooi uit. Toen met deze man en 2 andere reizigers in z'n taxi gestapt en gaan kijken bij het hotel. Het hotel zag er goed uit en we hadden een lekkere ruime kamer, het enige minpuntje was dat er alleen een fan was en het even wennen was dat we niet onder de dekens konden slapen omda t dit veel te warm was.
Die avond besloten we toch nog even verder te kijken naar andere hostel, maar aangezien die net zo duur waren of zelfs duurder en we nu ook al redelijk centraal zitten zijn we toch maar gewoon gebleven waar we nu zaten. Na flink verdwaalt te zijn geraakt omdat we zo slim waren om de kaart ondersteboven te houden(klinkt erg stom , maar is lastiger dan je denkt). Laten de kaart in Nederland wel zien. We moesten nog eten en wat is er dan lekkerder dan gewoon even te stoppen bij de Mac. Later gewoon de weg terug gevonden en konden we lekker even tv kijken op de kamer en vervolgens lekker slapen.
Vrijdag hebben we lekker uitgeslapen en zijn we lekker gaan zwemmen bij ons hostel. Even lekker bijkomen van de reis. In de avond hebben we een tuk-tuk geregeld en die heeft ons naar de Night Bazaar gebracht. Dit was zo groot dat we onze ogen uitkeken. Hier hebben we ook even wat gegeten en vervolgens na een lange tijd rondgewandeld te hebben zijn we weer naar ons Hostel gegaan.
Zaterdag zijn we na lekker uitgeslapen te hebben eerst een duik gaan nemen in het zwembad en toen opzoek gegaan naar een winkel waar we een scooter konden huren. We kwamen erachter dat het overal ongeveer het zelfde kosten en je ongeveer op elke hoek van de straat een scooter kan huren hebben we er eentje op 2 straten van ons hotel gekozen waar je ook een verzekering bij de scooter kon aanschaffen zodat je niet voor ongeplande kosten komt te staan aangezien het verkeer hier nogal een grote chaos is en de scooter 110cc is en dus ongeveer 90 rijdt als je flink gas geeft. :P
Na nog even rond te hebben gelopen in de buurt van het hotel zijn we maar terug gegaan naar het hotel en hebben daar lekker wat gegeten. 'S avonds niet veel gedaan we waren allebei redelijk moe en hebben lekker tv gekeken op de hotelkamer (law & order marathon tot half 4 's nachts, misschien niet zo slim als je de volgende dag een scooter gaat huren en je dan toch wel op tijd je bed uit wil :P.
Zondag hebben we een scooter gehuurd, deze was erg mooi en vrij nieuw. De scooters hier rijden sowieso veel harder dan in Nederland, al is dit niet zo raar gezien het feit dat je hier gewoon over de snelweg mag rijden op de scooter. Dit hebben we dan ook gedaan, we gingen op zoek naar de tempel in de bergen, maar konden deze tot onze grote spijt nergens vinden. We kwamen wel in de mooiste natuur terecht die we ooit gezien hadden. WAUW wat is dat mooi zeg overal bergen en alles is groen. We zijn hier nog even rond gaan rijden om te kunnen genieten van al het moois dat de natuur kan bieden. Na 6 uur gereden te hebben en gigantisch verbrand te zijn en uiteindelijk niet gevonden te hebben wat we zochten zijn we terug gegaan naar ons hostel. Na even wat gegeten te hebben zijn we dan toch weer op de scooter gestapt om naar de zondag avond markt te gaan. Dit was zo leuk om te zien en vooral omdat deze markt er alleen op zondag is. Je kunt daar echt uren rondlopen. Toen maar weer terug naar ons hostel en maar lekker gaan slapen.
Maandag moesten we eigenlijk de scooter terug brengen maar aangezien het ons zo goed was bevallen hebben we hem nog maar een dagje gehuurd en zijn richting het Tiger Kingdom gereden. Toen we daar waren hadden we de keuze om of de kleinste alleen of de kleine van 4-5 maanden of de iets grotere van 8 maanden of de echte volwassen beesten wilden zien en aanraken en hebben gekozen een pakket van de kleinste en de 8 maanden oude en de grote te doen. De kleinste waren ongeveer even groot als een gemiddelde hond en we hebben ze kunnen aaien en foto's met ze kunnen nemen dit was erg schattig en toch ook wel een beetje eng al omdat het toch wilde dieren zijn en deze zeker niet gedrogeerd waren :P. na de kleinste zijn we doorgegaan naar de beesten van 8 maanden en deze waren al erg groot en Michelle besloot dat ze het genoeg vond in de kooi en is naar buiten gegaan en heeft daar toegekeken ( maar ze is wel binnen geweest :)) ze waren erg speels en het was best heftig om tussen 5 wilde spelende dieren te staan als een klein mensje :P we hebben hier ook wat foto's gemaakt en de dieren geaaid maar ze waren erg druk en hadden niet zoveel zin om te poseren. Toen naar de grootste gegaan deze waren heel rustig en luierde vooral behalve eentje die lag te drinken de gehele tijd dat Victor in het hok was. Toen Victor naar buiten kwam had Michelle ondertussen met een van de mannen van het park staan praten die vroeg waarom ze niet binnen was en toen heeft ze uitgelegd dat het iets te heavy was en zei de man dat hij iets anders voor haar had. Hij kwam terug met een snorhaar van 1 van de tijgers dus ze heeft er nog een souvenir aan over gehouden :).
Na het geweldige tiger kingdom zijn we op zoek gegaan naar de watervallen die hier ook in de buurt zouden zitten. na een hele tijd rondrijden geen watervallen gevonden en het begon te onweren dus besloten we maar snel terug te rijden naar het hotel. We hebben nog even een flinke regenbui over ons heen te hebben gehad en meteen weer opgedroogd te zijn door de warmte hier zijn we terug gereden naar ons hostel. Daar zaten we even ons avontuur van die dag na te bespreken staat ineens Jib de vriendin van Robin naast onze tafel dus wij even wat met haar gepraat en wat plannen gemaakt om samen wat dingen te gaan doen. Die avond zijn we uitgegaan in een typisch thaise discotheek waar bijna geen andere nationaliteiten waren naast ons. Daar bestelde Jib en haar 2 vrienden Mat en Tae (geen idee hoe je het moet schrijven) ;) een fles whisky en daar hebben we dan ook de rest van de avond van gedronken tot de fles leeg was en we ze ons terug heeft gebracht naar het hotel. De volgende dag had Victor een beste koppijn van de whisky maar we hadden afgesproken om de volgende dag te gaan raften met Jib en haar vrienden rond een uur of 1. We moesten voor half 11 de scooter terug brengen dus dat hebben we eerst gedaan en toen in het hotel wat fris gedronken vervolgens een duik te nemen in het zwembad om wakker te worden. Rond een uur of 1 werden we opgepikt door Jib en haar vrienden en dit was echt super gaaf we hebben erg veel lol gehad en ook nog heerlijk gezwommen in de rivier. Het raften was zeker voor Michelle af en toe best wel spannend. Aangezien het op sommige plekken erg wild water was en we ook nog eens af en toe vast kwamen te zitten met onze boot op de brokken steen. Dan werd er weer geroepen dat we met z'n alle snel naar 1 kant van de boot moesten en als hij dan los kwam snel weer naar je plek. soms bleef je dan echt heen en weer lopen. We hebben het allemaal weer overleeft en zijn veilig en wel aangekomen op de plaats van bestemming. We waren zo slim om geen extra kleding mee te nemen, echt totaal niet aan gedacht. Nadat de rest zich omgekleed had zijn we met z'n alle weer in de auto gestapt en zijn we terug gereden. We hadden afgesproken nog even wat te gaan eten, dus we werden rond half 9 opgehaald in ons hostel. We zijn naar een thais restaurant gegaan. Aangezien wij echt geen flauw idee hebben wat lekker is, hebben we ons door hen laten verassen. Ze bestellen hier gewoon een hoop eten en dan schept iedereen gewoon op wat hij of zij hebben wilt. Het was erg pittig af en toe iets te pittig voor Victor maar wel erg lekker.
Na het eten zijn we lekker naar onze kamer gegaan en zijn we lekker op tijd gaan slapen. Het was een erg vermoeiende maar echt geweldige dag met heel veel lol.
Vandaag lekker uitgeslapen en heerlijk ontbeten. Misschien vandaag nog even een scooter huren om dan alsnog naar de tempel te gaan, aangezien Jib nu heeft vertelt hoe we er moeten komen.
We hopen morgen de bus richting Bangkok te kunnen pakken, aangezien dit een stuk sneller is en ook een stuk goedkoper dan de trein, we hopen eenmaal aangekomen door te reizen naar Cha-am.
We houden jullie op de hoogte en tot het volgende reisverslag!!!
Dikke kussen, knuffels en groetjes van ons.

• 23 Mei 2012 - 08:15

Carola:

Wat heerlijk om jullie verslag weer te lezen. We hebben jullie afgelopen zondag wel bij de brunch gemist...
    Maar ik moet zeggen ik kan me voorstellen dat jullie niet een aan die brunch hebben gedacht..
    Wat een geweldige fot's

Lieve groetjes Carola

• 23 Mei 2012 - 10:15

Maud En Louis:

Hoi Victor en Michelle,
    Wat een geweldige belevenissen allemaal.
    Vic je bent al goed gekleurd en michelle ook maar die was al heel bruin vond ik.
    Snap best dat je de tijgers beetje heftig vond Michelle. Je weet maar nooit zijn toch wilde dieren vic gelukkig overleeft de ontmoeting met de tijgers. Geweldig dat de vriendin van robin jullie meegenomen heeft zij weet daar toch goed de weg in jullie voordeel. Ga nu lunchen met opa en vanmiddag werken (sommige mensen moeten werken):-) Liefs van ons XXXX

• 23 Mei 2012 - 10:38

Annie Rinkel:

hallo mooie mensen michelle wat zie je er mooi uit en wat een stoere vent heb jij geweldiggelukkig zaten jullie in de volgende trein dus een beschermengeltje hebben jullie het is niet te geloven wat jullie durven en doen mooie tijgers waren dat maar michele verstandig dat je niet naar binnen ging het is zo leuk om met jullie mee te reizen we houden van jullie oma en opa

• 23 Mei 2012 - 11:36

Marijn:

woow echt mooi alles ik denk alleen dat jullie moeten leren kaart lezen maar hoor dat het heel lekker is veel plezier jullie ik hou van jullie !! xxx

• 23 Mei 2012 - 12:58

Oma En Opa V.d.vliet:

Hartstikke bedankt voor het sturen van de mooie foto,s
    hele goede reis verder en tot de volgende foto,s