Cha-am, Hua hin, Koh Tao!!! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Victor & Michelle - WaarBenJij.nu Cha-am, Hua hin, Koh Tao!!! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Victor & Michelle - WaarBenJij.nu

Cha-am, Hua hin, Koh Tao!!!

Door: Victor en Michelle

Blijf op de hoogte en volg Victor & Michelle

31 Mei 2012 | Thailand, Koh Tao

hey allemaal hier ons volgende reisverslag van de afgelopen week. We begonnen onze reis vanaf Chiang Mai en gingen hiervandaan met de bus naar Bangkok De busreis duurde 1 uur en we gingen om 7 uur vanaf Chiang Mai weg dus waren we mooi optijd in Bangkok. Toen we in Bangkok aankwamen wisten we dat we naar het South busstation moesten dus begon onze zoektocht naar een goedkope taxi. Toen we over Khaosan Road liepen begon er voor ons neus een gevecht met rondvliegende bierflesjes tussen een laveloos dronken toerist en een thaise jongen. toen de kust een beetje veilig was zijn we doorgelopen en zonder kleerscheuren aangekomen bij de plek waar alle taxi's verzamelen. Toen goedkoop een taxi gescoord en opweg gegaan naar het busstation. Eenmaal aangekomen op het busstation liepen we met onze backpacks de taxi uit en werden vrijwel direct aangesproken of we een minibusje nodig hadden, dit was het geval en we konden meteen met hem meelopen en het volgende busje instappen opweg naar de bestemming Cha-am. 2 en een half uur later kwamen we aan in Cha-am en moesten we opzoek naar een taxi die ons naar het strand wilden brengen.(we hadden geen flauw idee hoever dit nog zou zijn) Niet veel later een taxi gevonden die ons voor 150 baht (bijna 4 euro) naar het strand wilde brengen dus zijn we maar ingestapt. Twee straten verder wisten we dat we wederom teveel betaald hadden voor de taxi omdat het strand op nog geen kilometer van de plek lag waar we de taxi namen. Bij de weg langs het strand wat hostels bekeken en uiteindelijk een kamer met airco, tv en een balkonnetje gevonden voor een redelijke prijs. Toen eerst een paar uurtjes geslapen aangezien we weer een nacht overgeslagen hadden, en vervolgens naar het strand gegaan. Toen we daar aankwamen viel ons op dat het net het strand van Zandvoort was aangezien de zee niet helder was en het enige verschil de rotsen op het strand en de aangespoelde dieren waren. Zo hebben we onze eerste aangespoelde inktvissen en roggen gezien. De roggen leefde nog en dit was voor Victor best even schrikken aangezien hij ze met zijn vingers aan het optillen was. We merkten dit alleen pas toen de rog met zijn (pijl)staart heen en weer begon te zwiepen. (gelukkig kwamen we hier op tijd achter en zijn er geen herhalingen van Steve Irwin geweest. ;) Nadat we een tijdje langs het strand waren gelopen begon het te regenen en te onweren (alweer). :P Toen we terug gingen wandelen kwamen we erachter dat het een stuk verder was dan we dachten met als gevolg dat Victor als een soort Baywactch personage over het strand ging rennen om de spullen te reden van de verdrinkingsdood.;) Na de spullen gevonden te hebben zijn we lekker naar de kamer gegaan om te douchen en even tv te kijken. 'S avonds zijn we opzoek gegaan naar wat eten en kwamen we uit bij een tentje van een Nederlandse eigenaar die broodjes en snacks uit Nederland verkocht. Een heerlijk Nederlands broodje gezond en een broodje kroket later zijn we terug gegaan naar het hostel omdat we de volgende dag op tijd door wilden reizen naar Hua Hin. De volgende dag hebben we onze spullen ingepakt en zijn opzoek gegaan naar een taxi of mini busje die ons wilden brengen naar Hua Hin. (ligt 25km verderop) Al snel kwamen we een taxi tegen die ons voor 400 baht (10 euro) wilde brengen, dit vonden wij teveel en er viel met de chauffeur niet te onderhandelen dus zijn we door gelopen. Later kwamen we erachter dat we geen bushalte of taxi's meer tegenkwamen omdat we al snel op de vluchtstrook wandelde van de weg naar Hua Hin. Een paar zware en regenachtige kilometers later zijn we neergestort bij een splitsing en hebben besloten te wachten op een taxi of bus. Niet veel later kwam er een auto langs die toeterde en vroeg of we een taxi nodig hadden. De chauffeur wilde 500 baht en dit vonden we dus teveel maar we waren zo kapot dat we voor 450 baht meegegaan zijn.(slechte inschatting vanaf het begin dus) :P Zaten we dan in de taxi en dan ook nog duurder uit dan wanneer we het eerste aanbod hadden aangenomen. Weer een les voor de volgende keer dus! Na een half uur gereden te hebben zijn we aangekomen in Hua Hin, de chauffeur begreep niet zo goed wat wij bedoelde toen we vroegen ons bij het strand af te zetten. Na een paar stops kwamen we dan ook aan bij het strand. Dit bleek gewoon een straatje te zijn met winkeltjes en de hotels die eromheen stonden waren wel dik boven ons budget. Dus toch maar weer de weg terug lopen met onze tassen op onze rug en op zoek naar een betaalbare slaapplaats. Na een aantal hotels naar de prijs gevraagd te hebben werden we aangesproken door een jongen die ons vroeg of we opzoek waren naar een slaapplaats en toen vertelde hij dat zijn vader een hotel had en op zoek was naar gasten. Dit zou maar 5 minuten lopen zijn dus dat klonk al beter. Dit bleek echter niet het geval, na een half uur lopen nog steeds geen spoor van het hotel en besloten we maar op zoek te gaan naar een andere. Na een paar minuten zoeken vonden we dan ook een hostel met airco, tv, koelkast en eigen douche en toilet voor 500 baht, iets meer dan ons budget, maar aangezien we maar 1 nacht zouden blijven prima te doen, aangezien we nog niet eerder een koelkast gehad hadden en dit geen overbodige luxe is in de hitte hier. :) We zijn toen naar het strand gegaan en zijn 's avonds bij de Mac Donalds gaan eten en hebben de boot naar ons eerste eiland van de reis geboekt namelijk Koh Tao. De volgende dag moesten we om 8 uur verzamelen om de bus te pakken en na een kwartier wachten kwamen de reisleiders ook aan op de afgesproken plek en zijn we nog een kwartiertje later vertrokken. Na een busreis van 4 uur en een bootreis van 1,5 uur op de highspeed catamaran kwamen we aan op Koh Tao. We hoopten dat het weer hier beter zou zijn dan voor we de boot in stapten aangezien het echt keihard regende op het vaste land, dit was helaas niet het geval het was eerst nog droog toen we aankwamen maar later begon het te regenen. Tijdens de bootreis zaten er 2 nederlanders achter ons die ons vroegen of we al wat hadden geboekt op het eiland om te slapen. Na wat gepraat te hebben met dit nederlandse stel hebben we samen een taxi genomen en kwamen we aan bij Sairee beach hier al snel bungalows vlak aan het strand gevonden, en de onderhandel kunsten van Raymon (de jongen van het stel) hebben we 2 bungalows voor 400 i.p.v. 500 baht per nacht kunnen regelen. Toen we gingen betalen kwamen we erachter dat we erg veel geluk hadden gehad omdat dit de laatste 2 bungalows waren. Na even de spullen te hebben gedumpt zijn we een kijkje gaan nemen op het strand, dit water was zoals wij hadden gehoopt WEL helder en mooi blauw. Toen zijn we ergens wat gaan eten en lekker op tijd ons bed in gedoken. De volgende ochtend zijn we rustig wakker geworden na een nacht slecht slapen omdat de muziek vlak naar onze bungalow toen 5 uur 's nachts keihard doorgaat. Een lekker ontbijt later zijn we nog een uurtje plat gegaan en daarna weer naar het strand gegaan waar we van plan waren om te gaan zwemmen. Dit zwemmen is er niet van gekomen wel hebben we gezellig zitten ouwehoeren met het nederlandse stel wat we de vorige dag hadden ontmoet. 'S avonds zijn we gezellig met z'n vieren uit eten geweest en hebben daarna wat lekkers te drinken gehaald in de supermarkt en bij hun op de veranda opgedronken. Het was zo gezellig dat voor we er erg in hadden het alweer half 4 's nachts was. Eigenlijk geen probleem omdat we konden uitslapen en dit betekende ook dat de muziek niet lang meer door zou gaan. De volgende dag werden we badend in het zweet veel te vroeg wakker, wat bleek nou was de stroom uitgevallen en werkte onze fan dus niet meer.(gebeurt wel vaker hier hebben we later gemerkt) :P Een paar uurtjes later kwamen onze nederlandse buren ons vragen of we meegingen een scootertje huren. We zijn een scooter gaan huren en nog even snel wat gaan eten bij een tentje onderweg. Na een paar uur gereden te hebben, hebben we een tussenstop gemaakt op een strand dit bleek helemaal niet zulk mooi water te zijn en super erg te stinken. En uiteraard begon het weer even te regenen, dan toch maar weer verder rijden. We kwamen aan bij een parkeerplaats en besloten toen maar te voet verder te gaan. Na een stuk gelopen te hebben en dus ook een stuk omhoog kwamen we aan bij een geweldig mooi uitzicht. En hebben we shark bay van bovenaf kunnen zien. Helaas voor Victor geen haaien. Nadat we terug kwamen bij onze scooters zijn we nog maar even opzoek gegaan naar nog meer mooie stranden, helaas voor Michelle en Marjolein(ons reisgenootje) konden we niet met z'n 2e op de scooter naar boven en betekende dit dat zij erg veel omhoog moesten lopen, wat echt onwijs stijl was!! Michelle kreeg ook heel erg veel last van haar buik en trok het echt niet meer, we besloten met z'n allen opzoek te gaan naar een leuk tentje om wat te gaan drinken en vonden die ook. Wat waren we daar aan toe zeg. Toen maar terug richting ons strandje. Je kon nog een stuk doorrijden naar een View point en hebben dit ook nog even gedaan. Eenmaal aangekomen begon het heel erg hard te waaien en zag je het slechte weer echt heel snel op je afkomen, snel ergens schuilen en wachten tot het overwaait. Nadat het noodweer overgewaaid was zijn we toch maar weer richting ons bungalowtje gegaan, ondanks dat we onze scooters die nacht mochten houden besloten we met z'n vieren de scooters in te leveren en gewoon in de buurt te blijven die avond. Michelle voelde zich steeds beroerder worden en is op bed gaan liggen. We denken dat ze iets verkeerds gegeten heeft de avond ervoor en dat dit erg slecht is gevallen. Nadat Michelle een uurtje geslapen had en Victor een uurtje op de ipad spelletjes heeft gespeeld zijn we wat gaan eten en daarna hebben we samen met onze nederlandse buren een boot ticket gekocht om naar Koh Pagnan te gaan op 1 juni. Aangezien Michelle nog steeds beroerd was zijn we naar de bungalow gegaan en heeft ze de hele avond op bed gelegen en heeft Victor zichzelf maar weer vermaakt op de ipad. ;) Vanochtend hebben we eerst lekker ontbeten Michelle voelde zich al een stuk beter en had erg honger omdat ze de vorige avond weinig had gegeten. Daarna even rustig onze spullen gepakt en lekker naar het strand gegaan waar Michelle even lekker ging zwemmen en Victor even heeft gesnorkeld en daarna ook gewoon is gaan zwemmen. De hele dag lekker op het strand geweest en nog een vers voor ons klaargemaakte ananas gegeten en toen lekker gaan douchen in onze bungalow. Net even lekker gegeten en hebben we nog even gesproken met Michelle haar ouders en haar broertje via de webcam, dit was wel super grappig aangeizen de cam elke keer vastliep en de woorden wat moeilijk doorkwamen .nu lekker vol en aan een lekker drankje. Morgenochtend vroeg worden we opgehaald met de taxi en gaan we anderhalf uur met de boot naar Koh Pagnan. We hopen dat jullie ervan genoten hebben en we zorgen dat jullie op de hoogte blijven groetjes, knuffels en kusjes van ons.

• 31 Mei 2012 - 16:58

Marijn:

heei,

veel regen merk ik maar toch wel warm .
    Was wel leuk dat cammen hahaha heb nog een leuk printscreen maar die was ik vergeten op te slaan jammer een gemiste kans :( haha maar hoop dat het weer wat mooier word en wens je veel plezier en welterusten voor nu xxxx (L) hou van jullie

groetjes,
    Marijn

• 31 Mei 2012 - 17:21

Karin:

Wat n lang verslag..! Veel regen he.. Was idd erg grappig praten door de webcam, bij ons bleef hij ook hangen en dat gaf hele leuke beelden. Mi ben blij dat je n beetje opknapt bent en heel veel plezier met de rest van jullie reis.. Gezellig dat jullie met dat andere stel doorreizen.. Dikke knuffels en kussen van hier voor jullie.. XXXXXX

• 31 Mei 2012 - 17:54

Maud En Louis:

Lieve Victor en Michelle
    Kan me niet voorstellen dat jullie pas 3 weken weg zijn! Zoveel gezien en meegemaakt..........(ben gewoon stinkend jaloers)
    Gelukkig dat Michelle weer opgeknapt is.
    Jullie zitten denk ik ook een beetje in de regentijd daar, niet.
    Nog veel plezier en we kijken uit naar het volgende verslag! Liefs van ons allemaal!

• 31 Mei 2012 - 19:12

Carola:

Heej , wat heerlijk dat jullie zulk lange verslagen schrijven... Ik vind het elke keer weer leuk om te lezen.
    Wel jammer dat jullie zo veel regen hadden. Maar wij hadden de zon hier voor een paar dagen geleend. Hij is nu weg dus ik hoop dat hij jullie kant weer op komt ;).
    Wat een mooie foto's.. op deze manier reis ik gewoon stiekem met jullie mee.

Lieve groetjes Carola

• 31 Mei 2012 - 19:29

Invisible(vincent):

JALOERSSSS.... ik ga deze site hacken en van het internet halen!
    wat moet jij nou in z'n warm geweldig prachtig stoer mooi land? terwijl je gewoon hier lekkker in nederland kan zitten met regen Heerlijk wil Nooooit meer uit nederland! PFFFFF.... -__-

• 03 Juni 2012 - 10:19

Annie Rinkel:

hoi lieverts wat doen jullie het goed niet klagen maar positief geweldig zo leuk om te lezen hier regent het nu ook maar misschien gaan we met ed renate en sietske varenwe geven dikke knuffels en wensen jullie veel plezier en gezondheid kus kus kus kus kus

• 03 Juni 2012 - 19:11

Opa En Oma V D Vliet:

Wij zijn heel blij met jullie reisverslag zo blijven we op de hoogte van al jullie avonturen geweldig zeg!! We kijken al uit naar het vervolg. Goede reis verder.xxxxxx"

• 07 Juni 2012 - 10:51

Thomas :

Hey broertje en (aanstaand) schoonzusje! WAt een avonturen zeg! wel jammer dat het zoveel regent, maar jullie zitten volgens mij idd in het natte seizoen. Wij gaan deze week de tickets naar Vietnam boeken voor november. Hopelijk boffen we dan en hebben we de hele maand mooi weer :P zitten wel in een goede tijd..

• 19 Juni 2012 - 08:16

Ray En Mar:

he luitjes wij zijn veilig aangekomen in ons koude kikkerlandje!
    We houden jullie nu bij vanaf hier en zijn benieuwd naar de verdere avonturen.
    En ook al mis je thuis vrienden en familie en dieren(michelle) nederlnad blijft toch het zelfde en je mis altijd weinig en reizen is het mooiste wat er is.
    geniet ervan en pas op jullie zelf en elkaar.