Aankomst Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Victor & Michelle - WaarBenJij.nu Aankomst Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Victor & Michelle - WaarBenJij.nu

Aankomst Bangkok

Door: Victor en Michelle

Blijf op de hoogte en volg Victor & Michelle

11 Mei 2012 | Thailand, Bangkok

Na een lange reis met gelukkig genoeg beenruimte en 2 keer 3 stoelen met z´n 2en te hebben gehad kwamen we aan op bangkok airport. Toen eerst even moeten rommelen met de papiertjes voor immigration waarvan wij hadden verwacht ze niet in te hoeven vullen, nadat we deze 3 keer ingevuld en verbeterd hadden mochten we door naar de paspoort controle en ging alles soepeltjes :) behalve dat Victor erachter kwam dat z'n telefoon aangegaan was in z'n broekzak en blijkbaar een aantal keer de verkeerde pincode had ingevoerd, met als gevolg dat deze simkaart nu geblokkeerd opzoek naar een thaise simkaart dus. We waren blijkbaar ongeveer de laatste mensen bij de bagageband want onze tassen stonden er al naast met de laatste paar tassen van anderen, mooi op tijd dus ;).
Toen gezocht naar het shuttlebusje en op naar ons hotel. De eerste indruk toen we bij het hotel aankwamen was WOW er is echt niemand hier en dit hotel staat echt in de middle of nowhere, en bij het inchecken bleek dat ons plan om te gaan zwemmen en lekker af te koelen niet zou gaan lukken want het zwembad was pas voor de helft gevuld. (door de hevige regenval van de laatste tijd moest het nodig schoongemaakt worden) dan maar douchen dus :P.
Nadat we lekker opgefrist waren even wat gechillt en daarna opzoek gegaan naar de snelste manier om in het centrum van bangkok te komen.
Het hotel belde voor ons een taxi en die was al vrij snel ter plaatse, helaas werkte deze man alleen voor hotels en reed hij niet op meter met als gevolg dat we als verwacht op de heenweg veel te veel betaald hebben. We merkten al snel dat het verkeer hier niet echt aan regeltjes doet, op het moment dat we op een wat drukkere weg kwamen was het survival of the fittest iedereen wil zo snel mogelijk op z'n bestemming komen met als gevolg dat een 3 baans weg een 6 baans weg wordt. Onze taxi was hier best goed in die drukte de ene na de andere auto zowat in mekaar bij het invoegen, wat hier trouwens ook voor wordt gebruikt is de verdrijvingsvlakken het liefst als daarop een politieman staat die het verkeer enigszins probeert te regelen. De vluchtstrook is hier ook erg populair, iedereen rijdt hier dan ook op vooral om er nog even snel langs te kunnen.
Eenmaal in bangkok centrum aangekomen hebben we onze ogen uitgekeken, hier werden we namelijk overvallen door het aantal kraampjes en mensen die je van alles probeerden aan te smeren van armbandjes tot houten beeldjes en gekke houden trommel instrumentjes :P
Nadat we een paar van de drukke straten met kraampjes en winkels doorgelopen waren zijn we opzoek gegaan naar een plek om lekker te eten. We hebben toen bij een willekeurig kraampje met een goede prijs een heerlijke padthai met schrimp gegeten en een heerlijk drankje gedaan, dit alles voor een kleine 6 euro :) (malibu ananas en een chang biertje van meer dan een halve liter :O).
Na het eten hebben we nog even rondgelopen en zijn daarna opzoek gegaan naar een GOEDKOPE taxi terug naar het hotel. We vonden al snel een taxi die wel op meter reedt en merkten onderweg dat deze chauffeurs als nog grotere mongolen rijden. zo heeft Michelle in een rit van ongeveer een half uurtje zo'n 20 hart verzakkingen gehad ;)en Victor was als een klein kind in een snoepwinkel die vond het helemaal geweldig :P , MAAR nu waren we wel voor ongeveer 1/4 van de prijs die we op de heenweg betaalde naar het hotel gekomen.
Na een nacht lekker slapen en goed uitgerust te hebben zijn we gaan kijken of het zwembad al zwemklaar was, dit bleek zo te zijn en we zijn even heerlijk gaan zwemmen en zonnen.
Zo maar weer opzoek naar een goedkope taxi en dan weer op naar Bangkok centrum :).

We houden jullie op de hoogte :)

• 11 Mei 2012 - 06:56

Carola:

Wat een leuk begin van jullie vakantie.
    Hebben jullie de reis eigenlijk al een beetje gepland?
    Je zal zien dat jullie dat rare rijden binnen de kortste keren normaal gaan vinden. Zolang jullie dit maar niet weer thuis ook gaan uitproberen ;)
    Veel plezier.

Lieve groetjes Carola

• 11 Mei 2012 - 07:38

Maud En Louis:

Hoi Victor en Michelle,

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn wat een belevenissen allemaal al vooral dat verkeer en vic rot van je sim kaart ik heb lopen zoeken en heb de brief van simpel gevonden. Daarin staat dat de gegevens van je sim kaart staat op het kaartje waar je sim kaart inzit LET OP bewaar dit kaartje goed de puk-code staat daar ook op, maar waar heb je dat kaartje neergelegt ik kan het niet vinden. hoor het nog wel.

• 11 Mei 2012 - 14:06

Victor:

Hey mam m'n kaartje van simpel zit als het goed is in het laatje van m'n nachtkastje maar dat had ik ook al tegen cat gezegd maar die zal het wel weer vergeten zijn en ken nu ook een Thais simkaartje maar daar kan ik niet mee naar nl. Bellen want dan is je meteen op dus je kan mailen of fb bericht sturen of Michelle whatsappen maar hou rekening met dat het hier 6 uur later is ;) xxx

• 11 Mei 2012 - 18:05

Job ( Oud BHC;)):

Michelle!

Leuk dat je in Thailand bent!

Toen ik er 2 jaar terug was heb ik me prima vermaakt! Als je nog wat leuke plekjes wilt weten moet je het even zeggen, ik weet er nog wel een paar:).

Veel plezier!

• 11 Mei 2012 - 18:16

Robin:

Leuk om te lezen! Veel plezier daar.

• 11 Mei 2012 - 23:03

Milou:

Ik ben vergeten jullie veel plezier te wensen, dus van hier veel plezier. Hoop dat jullie een geweldige tijd tegemoet gaan en er lekker van kunnen genieten.