Ayutthaya, Sukhothai & Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Victor & Michelle - WaarBenJij.nu Ayutthaya, Sukhothai & Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Victor & Michelle - WaarBenJij.nu

Ayutthaya, Sukhothai & Chiang Mai

Door: Victor en Michelle

Blijf op de hoogte en volg Victor & Michelle

07 Oktober 2016 | Thailand, Chiang Mai

Donderdag 15 September:

Vandaag zijn we op tijd opgestaan om lekker te ontbijten en een fiets te huren om de omgeving te verkennen. Na een stuk gefietst te hebben, wat wel echt even wennen is in Azië, kwamen we weer aan bij het historical park. We zagen nog een heel erg mooi complex dat wij beide graag wilde bezoeken. Dus snel kaartjes kopen en hup naar binnen. Ook dit complex was weer voor een groot deel vervallen, toch wel vreemd als je bedenkt dat hier vroeger mensen leefde.
Na een tijdje te hebben rondgelopen vonden we het beide toch wel heel erg warm worden, het was inmiddels al rond de 35 graden. Dus hebben we besloten de fietsen terug te brengen en richting ons hostel te gaan.
Verderop in de straat zit een luxe hotel wat van dezelfde eigenaar is, waardoor je daar tegen een kleine betaling van 100 baht (2,50) mag zwemmen. We vonden dit wel een prettig idee en hebben dit dan ook maar gedaan.
Na een heerlijke middag in het zwembad hebben we besloten de volgende dag verder te reizen naar Sukhothai. Dus snel de tickets geboekt voor de bus bij ons hostel. We zullen rond 11:30 vertrekken vanaf het busstation en de rit zal ongeveer 5 uurtjes duren.

Vrijdag 16 september:

Vandaag reizen we verder naar Sukhothai, we hebben afgesproken dat we rond 11 uur richting het busstation gebracht zullen worden. Dus hebben we nog even tijd om te gaan ontbijten. Echter waren ze bij ons hostel toch wel bang dat we te laat zouden komen, dus kregen we iets voor half 11 te horen dat we rond half 11 zouden vertrekken. Dus mochten we ons ook nog een beetje haasten.
Achteraf gezien niet nodig, want zoals altijd kwam de bus ruim een half uur te laat. Eenmaal in de bus bleken we erg veel mazzel te hebben, we zaten beneden en hadden daardoor stoelen die extra ver naar achter konden en met extra beenruimte.
Na een rit van ruim 5 uur zijn we eindelijk aangekomen in Sukhothai. We hadden online gelezen dat 4T Guesthouse een aanrader was en hadden dan ook alvast een kamer gereserveerd. Dit was zeker geen verkeerde beslissing aangezien het erg gewild is onder backpackers. Je hebt hier hele leuke bungalowtjes en een zwembad voor nog geen 10 euro per nacht.
Na onze spullen naar onze kamer gebracht te hebben zijn we richting de avondmarkt gelopen om daar wat te gaan eten. Echter bleek het de afgelopen dagen zo hard geregend te hebben dat de straten nog helemaal onder water stonden. Hierdoor was er ook geen avondmarkt, was dat even een tegenvaller. Gelukkig konden we toch nog een straatstalletje vinden waar we heerlijk rijst hebben gegeten.

Zaterdag 17 september:

Vandaag zijn we even een rondje gelopen door Sukhothai. Het is hier toch wel een stuk groter dan gedacht als je zo rond loopt. Gelukkig is het water al aardig gezakt en zijn de straten weer bereikbaar.
In de middag steeg de tempratuur weer flink en besloten we even richting het zwembad te gaan, dat was echt heel erg verkoelend. Heerlijk!!
S ’avonds alsnog richting de avondmarkt gegaan. Deze viel helaas een beetje tegen, aangezien het een kleine markt is en er niet veel te beleven viel. Hier ook bij een straatstalletje gegeten en moeten zeggen dat het eten nog nooit zo is tegengevallen op de straat. We hebben dan ook besloten maar weer richting de kamer te gaan en hier nog even een serie te gaan kijken.

Zondag 18 september:

Vandaag weer even rond gelopen in de omgeving en kwamen allerlei flyers tegen van fietstours door Sukhothai. Dit zagen wij beide wel zitten, dus zijn we naar dit adres gelopen om een tocht te boeken voor de volgende dag.
We hebben gekozen voor the historical park tour, dit duurt de hele dag en zullen dan door het hele historical park fietsen. We hebben hier dan ook heel erg veel zin in.
Na het boeken weer naar ons guesthouse gelopen en genoten van een verfrissende duik in het zwembad.
S ‘avonds zijn we naar een restaurantje gelopen die we al eerder deze week gespot hadden en gelukkig dat we hiervoor gekozen hebben. We hebben hier gekozen voor de ananas met rijst en moeten zeggen dat we deze nog nooit zo lekker gegeten hebben.
Hierna maar op tijd richting bed gegaan, aangezien we al rond 8 uur opgehaald zullen worden voor de fietstocht.

Maandag 19 september:

Vandaag vroeg opgestaan voor de fietstocht door het Historical Park. We werden eerst naar het adres gebracht waar we de tocht geboekt hadden en kregen hier onze fiets aangewezen. Het is hier vandaan ongeveer 13 km fietsen naar het Historical Park.
De tocht naar het park toe was echt heel erg gaaf om te fietsen. Je komt langs allerlei kleine dorpjes en langs rijstvelden. Het uitzicht was dan ook onbeschrijfelijk!
Uiteindelijk aangekomen bij het Historical Park, wat is dit mooi zeg! Heel bijzonder ook als je alle verhalen hoort van de gids. Bijna niet voor te stellen dat hier bijvoorbeeld een koning gewoond heeft en dat het al zo lang bestaat. Elk deel verteld een eigen verhaal. Na de vele indrukken hebben we heerlijk geluncht bij een klein restaurantje langs de weg. De gids vond het vooral heel erg leuk om ons allerlei nieuwe dingen te laten proberen. Zoals een papaja salade, een soort oliebol en fruit dat wij beide nog nooit gegeten hadden. Een echte aanrader dus!
Na de lunch zijn we weer terug gefietst naar het begin punt en hebben we de fietsen ingeleverd. Het was inmiddels 3 uur geweest en we hadden het wel heel erg wam gekregen van de lange fietstocht. Dus zijn we nog even lekker een uurtje gaan zwemmen.
S ‘avonds zijn we gaan eten bij een restaurant die aanbevolen werd door onze gids. Hier dan ook weer heerlijk gegeten.
Na het eten besloten op tijd te gaan slapen. We waren beide toch best wel moe en we moeten morgen ook op tijd weer op om verder te reizen naar Chiang Mai.

Dinsdag 20 september:

Vandaag is het weer tijd om verder te reizen naar het noorden. Onze volgende stop is Chiang Mai. Na het uitchecken hebben we de tuk tuk gepakt richting het busstation.
Gelukkig waren er nog plekken vrij voor de eerst volgende bus. De rit richting Chiang Mai zou weer rond de 5 uur gaan duren.
De rit verliep erg soepel waardoor we inderdaad 5 uur later aankwamen op het busstation in Chiang Mai. Hier snel een taxi gepakt naar het SK House 2 in de hoop dat ze hier nog kamers vrij hebben. We hebben hier in 2012 al een keer geslapen en dit was ons erg goed bevallen.
Helaas bleek bij aankomst dat ze geen kamers met fan vrij hadden, was dat even balen. Gelukkig was het nog niet zo laat waardoor we nog genoeg tijd hadden om een kamer te vinden. Na even gelopen en gezocht te hebben was deze dan ook gevonden.
S ‘avonds besloten lekker op de kamer een serie te kijken en op tijd te gaan slapen.

Woensdag 21 september:

Vanmorgen toch nog een keer naar SK House gelopen om te kijken of ze vandaag wel kamers vrij hadden. We kregen te horen dat er 2 kamers vrij waren gekomen en dat we dus konden verplaatsen. Dat was wel heel erg fijn om te horen. De kamer waar we nu zitten is helemaal zo slecht niet, maar bij SK House konden we goedkoper zitten en hebben ze een zwembad. Dat vinden we met de warmte in Azië toch wel prettig.
Dus snel naar de kamer gelopen waar we nu zitten en onze spullen gehaald. We moesten bij SK House nog even wachten dus besloten we intussen even lekker te gaan lunchen.
Na de lunch konden we wel naar de kamer en hebben we ons meteen even omgekleed om te gaan zwemmen.
S ‘avonds zijn we richting de avondmarkt gelopen, deze was op een half uur lopen van ons hotel. Deze markt is er elke avond en vrij groot. Hier kun je je zeker een hele avond vermaken, er zijn verschillende stalletjes waar je kunt eten en eigenlijk alles wat je nodig hebt kun je er wel vinden. Na onze ogen te hebben uitgekeken was het toch wel tijd om wat te eten en weer lekker terug te wandelen.
We zullen snel weer een verslag uploaden met de rest van onze avonturen!

Liefs van ons!

• 07 Oktober 2016 - 23:15

Ingrid :

Wat leuk om te lezen !! Veel plezier !!!

• 08 Oktober 2016 - 10:16

Maud Bergman:

Wat een prachtige belevenissen weer allemaal. Veel lekker eten ook en heerlijk zwemmen ter verkoeling. Jullie vermaken je wel :-)