Koh Chang, Bangkok en Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Victor & Michelle - WaarBenJij.nu Koh Chang, Bangkok en Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Victor & Michelle - WaarBenJij.nu

Koh Chang, Bangkok en Ayutthaya

Door: Victor en Michelle

Blijf op de hoogte en volg Victor & Michelle

23 September 2016 | Thailand, Ayutthaya

Hier weer even een verslag met onze avonturen, we hopen dat jullie er net zo van genieten als wij hier!

Donderdag 8 September:

Vandaag is alweer onze laatste hele dag op Koh Chang, we hebben besloten dat het toch weer tijd wordt om verder te reizen naar Bangkok. We hebben dan ook nog heerlijk een keer uitgeslapen.
Toen we wakker werden bleek het weer omgeslagen en stormde het weer flink. We hebben deze tijd dan ook gebruikt om vast te zoeken naar een leuk hotel in Bangkok. Deze hadden we al snel gevonden en besloten ook meteen te boeken van vrijdag tot maandag. We verblijven dit keer in het Coop Dopa Hostel, een hostel in de buurt van het paleis en de dierentuin. Even wat verder van de drukte in Bangkok.
Na het hostel geboekt te hebben zijn we weer richting de Cancun Bar gegaan. Hier hebben we rond 3 uur afgesproken. Aangezien het de laatste dag op Koh Chang is leek het ons gezellig om nog een keer te gaan BBQ ‘en. We hebben dit keer boodschappen gehaald met de zus van Mark, weer een hele ervaring. Ze stelde voor de spiesjes te maken en het eten voor te bereiden, zodat wij ons even konden opfrissen.
Toen we terug kwamen stond alles al helemaal klaar en wat zag het er weer heerlijk uit zeg! Na gezellig gegeten te hebben en weer leuke mensen te hebben ontmoet, was het tijd om toch afscheid te nemen. Wat hebben we een geweldige tijd gehad, we komen hier dan ook zeker nog een keer terug!

Vrijdag 9 September:

Vandaag op tijd opgestaan, we moeten namelijk de taxi van 9 uur pakken richting de pier. Na het ontbijtje zijn we richting de weg gelopen en hebben hier een taxi gescoord. Eenmaal bij de pier aangekomen konden we al snel op de boot, echter moesten we nog wel een half uur wachten tot deze zou vertrekken. Op zich niet zo vervelend aangezien we dan nog even lekker konden genieten van het uitzicht.
Na een tocht van ongeveer 45 minuten stonden we weer aan de andere kant. Hier konden we vervolgens snel in de bus richting Bangkok. Deze rit ging sneller dan op de heenweg, maar was helaas wel een stuk minder relaxed. De weg terug zat namelijk vol met gaten, met als gevolg dat we zo’n 6 uur hebben zitten stuiteren. Eenmaal in Bangkok aangekomen waren we dan ook blij dat we de bus uit mochten.
Hier meteen een taxi gepakt richting het hostel. Toch wel prettig dat je niet eerst hoeft te zoeken naar een hotel. Bij het hostel aangekomen hebben we de tassen snel naar de kamer gebracht en ons even opgefrist, zodat we snel wat konden eten.

Zaterdag 10 September:

Vandaag weer op tijd opgestaan om richting de weekendmarkt te gaan, alleen toen we buiten kwamen bleek het al heel erg heet te zijn. We zien het niet echt zitten om in de hitte tussen al die kleine kraampjes te lopen, dus hebben we besloten toch maar iets anders te verzinnen voor vandaag.
Ondanks dat we beide al een keer naar de dierentuin zijn geweest in Bangkok leek het ons wel weer erg leuk deze te bezoeken. Dus even kijken waar deze zat en toen maar gaan wandelen. Na ongeveer 30 minuten hadden we de dierentuin gevonden. Deze viel ook deze keer niet tegen! Heel leuk om een dierentuin te bezoeken in een ander land. Hier zie je bijvoorbeeld ook koeien uit Nederland staan, aangezien deze hier niet voorkomen.
Na een leuke dag te hebben gehad zijn we weer terug gelopen richting het hostel. Snel wat gegeten in de omgeving en ons vervolgens teruggetrokken op de kamer om op tijd te gaan slapen. Zo’n dag lopen is toch wel vermoeiend.

Zondag 11 September:

Vandaag was het gelukkig iets koeler en hebben we besloten alsnog naar de weekendmarkt te gaan. We zijn er wel al een keer geweest, maar jeetje wat is dit groot zeg! Je kunt hier echt uren rondlopen en dan heb je nog niet alles gezien. Mocht je nog iets nodig hebben kun je het hier sowieso vinden. Je hebt er verschillende eet en drinkstalletjes en kunt er eindeloos shoppen. Van kleding tot kunstwerken.
Na onze ogen uit te hebben gekeken zijn we weer terug gegaan richting het hostel. Verder hebben we deze dag niet veel gedaan, aangezien we Bangkok al meerdere keren hebben bezocht en morgen toch weer verder zullen reizen.

Maandag 12 September:

Vandaag was het weer tijd om verder te reizen richting het noorden. Na het uitchecken maar op zoek gegaan naar een taxi, om ons naar het busstation te brengen. Bij het busstation aangekomen snel een minibusje geboekt richting Ayutthaya, het ritje zou ongeveer 1,5 uur gaan duren. Na een snelle rit van inderdaad 1,5 uur zijn we aangekomen in Ayutthaya (dat is hier vrij bijzonder).
Hier hebben we wel een lange tijd gezocht voor we een kamer hadden gevonden, bijna alles was gesloten en achteraf bleek dat we de verkeerde kant op zijn gelopen. Uiteindelijk hebben we een kamer gevonden aan de rivier, dit was bij the old place voor 500 bath (ongeveer 12,50).
In de avond zijn we de omgeving gaan verkennen en kwamen we erachter dat we inderdaad de verkeerde kant zijn opgelopen. We zijn van de guesthouses weggelopen. Hier dus even gekeken voor een alternatieve kamer aangezien we nu een kamer hebben met airco en wij liever een fan room hebben. Hier konden we mooi een aantal kamers vergelijken en vonden we toch een mooi alternatief voor onze kamer. Misschien dat we morgen onze tassen zullen pakken en dan naar deze kamer lopen.

Dinsdag 13 September:

Vandaag toch besloten nog een extra nachtje te blijven waar we nu zitten. Het weer is vandaag niet zo best, waardoor we beide niet veel zin hebben om een stuk te lopen met onze tassen. We hebben dan ook niet heel veel gedaan, behalve een klein marktje over gelopen. Hier was helaas niet veel te beleven.
In de avond hebben we besloten om op zoek te gaan naar de nachtmarkt. Deze zou ongeveer 30 minuten lopen zijn. We hadden foto’s gemaakt van de route, zodat we precies wisten hoe we moesten lopen. Echter bleek dit lastiger dan gedacht aangezien we over het terrein moesten van een school en we hier werden tegengehouden. De vriendelijke man gevraagd waar we dan heen moesten, maar deze had echt geen idee en sprak bijna geen Engels.
Gelukkig had hij een kaart in zijn auto zodat we even konden kijken. Niet dat we nu veel wijzer werden. De man bood ons een lift aan en heeft ons vervolgens bij een tempel afgezet. Nu waren we nog verder van ons hostel dan we al waren maar goed, het was lief bedoelt. Ook hadden we erg veel geluk (niet dus!) aangezien het ineens keihard begon te regenen. Toen toch maar besloten het op te geven voor nu en een tuktuk terug naar het hostel te pakken.

Woensdag 14 September:

Vandaag toch maar besloten onze spullen te pakken en naar de kamer verderop te lopen. Hier aangekomen een mooie kamer met fan gescoord voor 400 baht (ongeveer 10 euro). De kamer was bij Green hostel, wel een echte aanrader als je in Ayutthaya wil verblijven. De kamers zijn mooi schoon en er hangt een gezellige sfeer. Na onze spullen op de kamer gezet te hebben zijn we dit deel van het centrum ingelopen om even te kijken wat er te doen was. Hier is het in elk geval een stuk levendiger.
We zijn richting het historical park gelopen, zodat we hier alvast een complex konden bekijken. Wat is dit indrukwekkend zeg! Alles is vervallen, wat het dus extra bijzonder maakt. Ook kwam hier een meisje naar Michelle toe en vroeg of ze met haar op de foto mocht. Je zou toch zeggen dat ze inmiddels wel aan toeristen gewend zijn.
We hebben besloten om vanavond bij een andere nachtmarkt te gaan eten, deze zou een stuk minder ver zijn en makkelijker te vinden. Na een wandeling van ongeveer 20 minuten hadden we deze dan ook gevonden. De nachtmarkt is niet heel groot, maar er is genoeg gelegenheid om wat te eten. Vanavond staat bij ons op het menu een bananenpannenkoek met choco. Jammie!! Ook hebben we meteen een zak ananas meegenomen voor op de kamer. Op de kamer aangekomen nog even een serie gekeken met de ananas natuurlijk en toen lekker gaan slapen.

De rest van onze avonturen in Ayutthaya zullen we in ons volgende verslag schrijven.

Knuffels, kussen en liefs van ons!!

• 23 September 2016 - 13:19

Maud En Louis:

Hoi lieverds,
    Wat heerlijk weer te lezen wat jullie allemaal beleven.
    Veel plezier nog en dikke kussen van ons beiden
    XXX

• 23 September 2016 - 17:52

Annie:

het is zo fijn jullie te lezen horen en zien, ga zo door, voor jullie fijn, voor ons heerlijk,veel knuffels,
    oma en opa rinkel

• 23 September 2016 - 22:22

Conny:

Wat leuk om zo op de hoogte te blijven van al jullie avonturen! Nog veel plezier en dikke kus

• 25 September 2016 - 22:44

Marijn:

Heey Victor en Michelle!!

Het heeft lang geduurd maar nu eindelijk heb ik al jullie verslagen gelezen! Het is zo leuk om te lezen wat jullie allemaal doen. We whatsappen genoeg maar dan hoor je natuurlijk niet alles en nu als ik dit leest dan vind ik het zo raar dat jullie aan de andere kant van de wereld dit avontuur beleven! Jullie ontmoeten mensen, zien allemaal prachtige dingen en hebben super veel plezier! Ik vind het echt super leuk om jullie verhalen te lezen en zal voortaan jullie verslag direct lezen. Want het is echt super leuk om te lezen!
    Ik wens jullie verder veel plezier en veel avontuur toe! Ik kan niet wachten op het volgende verslag!

Dikke kus en ik veel knuffels van mij!!