Koh Chang - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Victor & Michelle - WaarBenJij.nu Koh Chang - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Victor & Michelle - WaarBenJij.nu

Koh Chang

Door: Victor en Michelle

Blijf op de hoogte en volg Victor & Michelle

12 September 2016 | Thailand, Bangkok

Woensdag 31 Augustus:

Vandaag op tijd opgestaan om een scooter te huren voor een dag. Het weer is gelukkig iets beter dan de afgelopen dagen. Af en toe spettert het een beetje waarna de zon weer door komt. We hebben op de kaart van het eiland gekeken en konden zien dat er een klein vissersdorpje is in het zuiden. Dit leek ons erg gezellig dus zijn we hier meteen heen gereden.
Bij aankomst bleek er een overdekt deel te zijn waar je doorheen moet lopen om bij de haven te komen. Het overdekte deel zat vol met allemaal kleine winkeltjes. Af en toe was er een klein deel open tussen de winkels en zag je op het water allemaal kleine huisjes, hier bleek de lokale bevolking te wonen. Erg leuk om te zien!
Na een tijdje te hebben gewandeld besloten we dat het tijd was om verder te rijden. Dit keer helemaal naar het noorden van het eiland, we hadden namelijk ook op de kaart gezien dat er een aantal watervallen moesten zijn. Deze willen wij natuurlijk graag bekijken. We hebben een lange tijd rond gereden en kwamen hierbij allerlei borden tegen waarop werd aangegeven dat er watervallen zouden zijn. Maar nergens een bord met hoe je er kon komen. Na nog een tijd te hebben gezocht reden we de zoveelste berg op, hier bleek een groot gat in de weg te zitten die we niet hadden gezien. Het gevolg was dat onze achterband lek was. Daar sta je dan langs de kant en geen idee waar je de scooter kunt laten maken. Gelukkig zagen we dat onder aan de berg een klein haventje zat. Hier was gelukkig een Thaise man die wist waar we heen moesten. Dus Michelle bij deze vriendelijke man achter op de scooter en Victor hier langzaam achteraan. We moesten weer helemaal terug over de berg, hier bleek een garage te zitten. Gelukkig konden we de band hier snel laten maken voor 140 baht (ongeveer 3,5 euro).
Het was inmiddels al aan het einde van de middag dus besloten we terug te rijden. We waren nog steeds geen watervallen tegen gekomen, terwijl we zeker wisten dat ze er zijn. Dus besloten iets langzamer terug te rijden, zodat Michelle goed op alle borden kon letten. En maar goed ook, want we waren wel degelijk langs een waterval gereden. Op de heenweg stond het bord achter hoge planten, waardoor deze niet zichtbaar was. Helaas was het inmiddels al te laat om nog te stoppen, dus hebben we besloten de volgende dag nog een keer terug te rijden.
’S Avonds zijn we richting het dorpje gewandeld om hier wat te gaan eten. Tijdens het eten kregen we weer een flyer, dit keer van de Cancun Bar. Deze bar bleek meteen naast Siam Hut te liggen, dus besloten even een kijkje te nemen. Het is een Beachbar gerund door Chuck, dit is een Thaise jongen en heel erg relaxed. We voelden ons dan ook mede dankzij de jongen achter bar genaamd Mark meteen thuis. We zijn hierdoor ook iets langer blijven hangen dan gepland, maar hebben genoten van onze avond.

Donderdag 1 September:

Vandaag zijn we weer op tijd opgestaan om richting de waterval te gaan. Dus eerst even de gezorgd dat we de scooter nog een halve dag langer konden houden. Nadat dit gelukt was zijn we snel op pad gegaan. Eenmaal aangekomen bij de parkeerplaats bleek de waterval in een natuurpark te liggen. Dit betekende ook dat je dan 200 baht moet betalen om naar binnen te gaan, ondanks dat we het een hoge prijs vonden toch maar kaartjes gekocht (achteraf gezien zeker de prijs waard).
Na het controle punt, waar onze kaartjes gecontroleerd werden kon onze tocht naar de waterval beginnen. Michelle schijnt een soort zintuig te hebben als het op het vinden van dieren aankomt, want al snel had ze het eerste beestje al gespot. Een erg mooie salamander, die ook nog eens voor de foto wilde poseren. Was dat even fijn! Na nog een klein stukje gelopen te hebben had Michelle ook al het tweede beest gespot, deze was wel iets enger dan de eerste. Het was namelijk een behoorlijke spin in een web tussen de bomen. Jeetje wat zijn deze beesten hier groot zeg! Victor was hier dan ook super blij mee, hij wilde deze erg graag tegen komen. Dus gelijk een paar mooie foto’s gemaakt (deze zullen we toevoegen bij het verslag). Na nog een stuk te hebben gelopen konden we een mooi stuk van de rivier zien die vanaf de waterval komt. Hier bleek ook een bijzonder diertje te leven, namelijk een schildpad. Echter is deze toch wel een beetje anders dan hoe wij ze kennen, hij is namelijk zwart met wit en heeft een hele aparte neus. Dus ook hier weer mooie foto’s van gemaakt.
Na een mooie wandeling zijn we aangekomen bij de waterval. Wat is deze mooi en indrukwekkend zeg! Het bleek dat je mocht zwemmen onder de waterval, dus besloot Victor een duik te nemen. Michelle vond de visjes die aan je voeten sabbelen iets minder prettig en heeft alleen even verkoeling gezocht in een ondiep deel. Na even te hebben genoten van de prachtige omgeving zijn we weer terug gelopen naar de scooter.
Bij de scooter aangekomen besloten weer terug te rijden naar Siam Hut om hier nog even te relaxen Hier kregen we dan ook weer een flyer van Mark en Chuck van de Cancun bar verderop.
Na het eten hebben we besloten we dan ook nog even te gaan kijken bij deze heren en ook deze keer werden we meteen openlijk ontvangen. Later op de avond kwamen we nog twee Nederlandse meisjes tegen. Na weer een erg gezellige avond hebben we afgesproken de volgende dag terug te komen bij de bar om met z’n alle te bbq’en.

Vrijdag 2 September:

Vandaag hebben we niet veel op de planning staan, dus konden we weer lekker uitslapen. Na overdag lekker bij het zwembad gehangen te hebben zijn we richting de Cancun bar gelopen. Hier hadden we om half 5 afgesproken om boodschappen te doen voor de bbq. Dus hup wij met z’n alle in de auto, nou ja ze rijden hier allemaal in een pick-up dus konden we lekker buiten in de achterbak zitten. Met al die bochten en heuvels op en af is een beetje frisse lucht geen gek idee. Eenmaal bij de Makro aangekomen bleek dat het wel echt heel anders gaat dan in Nederland. Al het vis en vlees ligt hier gewoon los in bakken. Je kunt dus echt zelf bepalen hoeveel je wilt en laat het vervolgens wegen en prijzen. Ze hebben hier ook wel hele vreemde dingen, denk aan de baarmoeder van en varken etc. Gelukkig kennen ze hier ook voor ons normale dingen zoals spareribs, sla, champignons etc. Na de boodschappen afgerekend te hebben weer in de auto terug gestapt. Het is hier alleen wel echt boodschappen doen op z’n Thais, overal wordt een stop gemaakt om nog wat te halen. Hier is niet alles te vinden in één winkel namelijk. De garnalen zijn bij een tentje aan de straat vele malen goedkoper en worden hier gehaald. De glazen weer bij een andere winkel en ga zo maar door. Wel heel leuk om mee te maken.
Eenmaal bij de Cancun bar aangekomen besloot Chuck de marinade te maken voor het eten en de saus voor over de sla, hij is in het verleden kok geweest en weet dus wel hoe hij dit moet doen. En eerlijk gezegd klopte dit zeker, want wat was dat lekker zeg!
Na heel erg lekker gegeten te hebben zijn we nog even blijven hangen om een drankje te doen met z’n alle. Chuck vertelde dat er elke zaterdag een feest gegeven wordt en dat het dus morgen erg druk kon worden. Aangezien nog niet al het personeel aanwezig was zouden de twee Nederlandse meisjes de volgende dag gaan helpen achter de bar. Wij hebben beloofd te zullen helpen met het flyeren.

Zaterdag 3 September:

Vandaag weer een lekker en lui dagje gehad voor we naar de Cancun bar gingen. Hier hadden we rond 3 uur afgesproken om te helpen met flyeren. Toen we daar aankwamen kregen we dan ook meteen een stapel met flyers in onze handen gedrukt en was het tijd om richting het strand te gaan. Hier aangekomen was het nog wel even wennen, Chuck vertelde ons dat we niet mochten flyeren op terrassen van andere resorts of strandtentjes en dat we de Thaise bevolking moesten overslaan.
Helaas was het niet zo druk op het strand en konden we hier maar 20 flyers uitdelen, dus zijn we weer terug gelopen om dit keer met de auto naar naastliggende stranden te gaan. Op deze stranden waren helaas ook weinig toeristen te vinden, maar we hebben in elk geval ons best gedaan. Terug bij de bar hebben we besloten ons nog even terug te trekken voor een douche, want het was vandaag weer bizar warm en wij liepen in de volle zon!
Na het douchen ontvingen we van de Nederlandse meisjes Vivian en Naomi een berichtje via Facebook met de vraag wat wij deden met eten. We hebben afgesproken gezamenlijk te gaan eten voor we naar de Cancun bar gingen. We hebben heel gezellig bij de Magic Garden gegeten, een restaurantje in het dorpje.
Na het eten zijn we richting de Cancun bar gegaan, het voordeel van helpen is toch wel dat je praktisch de hele avond gratis mag drinken. Vivian en Naomi hadden beloofd te helpen achter de bar en hebben dit beide nog een tijdje gedaan. Het was uiteindelijk toch wel iets drukker dan verwacht waardoor Michelle nog heeft geholpen met het opruimen van de lege Buckets, flesjes en blikjes. Al met al was het toch zeker een geslaagde avond en hebben we genoten van alle gezelligheid.

Zondag 4 September:

Vandaag heerlijk uitgeslapen, we lagen er tenslotte niet heel erg vroeg in. We besloten dat we voor de verandering weer een scooter konden huren om in een ander dorpje te ontbijten. Dit hebben we dan ook meteen gedaan. Na de hele middag rond te hebben gereden over het eiland hebben we ’s avonds weer heerlijk gegeten bij Siam Hut en zijn we na het eten richting de Cancun bar gelopen.
We hebben hier een paar drankjes gedronken en zijn vervolgens niet zo laat richting ons hutje gegaan.

Maandag 5 September:

Vandaag zijn we weer op tijd uit ons bed gegaan en hebben we weer een ontbijtje gescoord in het nabijgelegen dorpje. Dit aangezien we de scooter toch pas rond 12 uur moesten terug brengen. Verder vandaag weer erg weinig gedaan.
Het is hier zo relaxed dat we hier graag iets langer blijven om lekker te genieten van de zon, zee, strand en het zwembad.
In de avond weer langs Mark en Chuck gegaan voor een drankje en weer op tijd terug naar ons hutje.

Dinsdag 6 September + Woensdag 7 September:

Aangezien beide dagen er ongeveer hetzelfde uitzagen hebben we deze even samengevoegd. We hebben de afgelopen dagen heerlijk uitgeslapen en genoten van het mooie weer. Ook hebben we zoals eigenlijk elke avond de afgelopen week weer een drankje gedaan bij de heren van de Cancun bar.

We zullen snel weer een verslag uploaden met hierin de rest van onze avonturen!

Liefs van Ons!

• 12 September 2016 - 21:49

Karin:

Het klinkt allemaal heerlijk ontspannen. Leuk om te lezen. Kan niet wachten om jullie kant op te komen. XX

• 12 September 2016 - 22:03

Monique Hoogers:

Wat leuk om jullie verslagen te lezen en de foto's te zien, zo te lezen vermaken jullie je prima.
    Frans en ik hebben het in 1 adem gelezen.
    Wat verblijven jullie in een schattig hutje.
    Verder wensen wij jullie nog veel plezier daar en genieten he.
    Dikke knuffel van ons xxxxxxx

• 14 September 2016 - 22:56

Maud Bergman:

Wat heerlijk genieten voor jullie en leuk om over te lezen. Mooie foto's veel plezier nog.

Liefs X

• 15 September 2016 - 22:24

Henny En Aart:

Wat een leuke verhalen en mooi huisje zo vlak aan het strand. Wij genieten volop van de berichten en zijn reuze blij dat wij het zo kunnen volgen.Geniet ervan allebei, groetjes en liefs, Henny en Aart