Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Victor & Michelle - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Victor & Michelle - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Victor en Michelle

Blijf op de hoogte en volg Victor & Michelle

13 November 2016 | Thailand, Chiang Mai

We weten dat het al weer even geleden is dat we een verslag online hebben gezet, dus gaan we dit de aankomende week weer een beetje inhalen. Hier alvast een klein deel van onze avonturen. De rest zal snel volgen.

Donderdag 22 September:

Vandaag heerlijk uitgeslapen. Overdag hebben we dan ook vrij weinig gedaan, behalve genieten van het zwembad. Aangezien de nachtmarkt elke avond is zijn we vanavond weer die kant op gelopen. Na weer een heerlijke avond rond te hebben gelopen, maar weer terug gegaan naar de kamer.

Vrijdag 23 September:

Ook vandaag hebben we weer vrij weinig gedaan. Het weer was vandaag helaas wat minder, waardoor we even de tijd hebben genomen weer wat te typen voor ons reisverslag. In de middag klaarde het een beetje op en besloten we nog even richting het zwembad te gaan.

Zaterdag 24 September:

Vandaag hebben we eerst even lekker in de omgeving gelopen. Aangezien we al een keer in Chiang Mai zijn geweest hebben we de meeste dingen al gezien. Toch blijft het een leuke en gezellige stad om naar toe te gaan. Op zaterdag is er nog een nachtmarkt op een andere locatie in de stad. Aangezien we hier nog niet geweest zijn besloten we even een kijkje te nemen. We kregen de tip op tijd te gaan, aangezien het in de avond vrij druk kan worden. Dit bleek ook wel te kloppen, we waren pas op de helft toen we het snel druk zagen worden. Toch was het wel echt een leuke markt. Terug op de kamer zagen we op internet dat er meerdere bioscopen zitten in Chiang Mai. Aangezien er een aantal films draaien die we graag willen zien zijn we naar de dichtstbijzijnde bioscoop gelopen en hebben we lekker zitten griezelen bij de Blair Witch.

Zondag 25 September:

Aangezien de film gisteren een stuk later afgelopen was dan we verwacht hadden, hebben we vandaag lekker uitgeslapen. Verder hebben we ook vandaag weer lekker genoten van het zwembad en hebben we een stuk rondgelopen in de omgeving. Ook vandaag was er weer een avondmarkt en ook weer op een andere locatie. Deze was erg dicht bij ons hotel, dus na 5 minuten lopen konden we deze al zien. De markt was een stuk groter dan we verwacht hadden en er was dan ook genoeg te zien. Ook waren er weer meer dan genoeg eetstalletjes waar we dan een aantal kleine hapjes voor onderweg konden halen. Je loopt hierdoor ook rustig een lange tijd rond, zonder de tijd in de gaten te hebben. Na een gezellige avond zijn we weer lekker richting ons hotel gegaan.

Maandag 26 September:

Vandaag was vrij vergelijkbaar met andere dagen. We hebben lekker uitgeslapen, even rondgelopen in de omgeving en gezwommen in het zwembad. In de avond vonden we het een leuk idee om nog een keer naar de bioscoop te lopen en zijn we naar de film Don’t Breath geweest.

Dinsdag 27 september:

Vandaag was het weer beter dan de rest van de week en besloten we richting de dierentuin te gaan. De dierentuin is hier heel anders dan in Nederland. Het heeft een oppervlakte van ongeveer 81 hectare en de hele route loopt omhoog en omlaag, aangezien deze aan de rand van de jungle ligt. Je kunt er dan ook voor kiezen de route te rijden in je auto of bijvoorbeeld een golfkarretje te huren. Wij vinden een stuk lopen niet zo erg en besloten dit dan ook gewoon te doen. Het was een bijzondere ervaring om de route met vele hoogteverschillen af te leggen. Wat we beide erg leuk vonden was toch wel het voeren van de nijlpaarden en Victor het voeren van het luipaard. Michelle was vooral heel erg blij toen ze eindelijk de reuze panda’s kon zien. Deze zijn door de Chinese koning cadeau gegeven aan de Thaise koning en leven sindsdien in Chiang Mai. Wat we ook erg fijn vonden was om te zien hoeveel ruimte de beesten in deze dierentuin hebben en dat ze er goed verzorgt worden. De dierentuin is dan ook zeker een aanrader. Na een erg leuke en gezellige dag zijn we weer richting ons hotel gegaan. Na het eten waren we beide toch wel erg moe van het vele lopen in de dierentuin en zijn we lekker op tijd gaan slapen.

Woensdag 28 September:

Vandaag regende het weer flink, je merkt dan echt dat je in het regenseizoen zit. We besloten dan ook om vandaag niet veel te doen en na het eten nog een keer naar de bios te gaan. Dit keer naar de film Bridget Jones`s baby.

De rest van onze avonturen in en rond Chiang Mai zullen we in ons volgende verslag schrijven.

Knuffels, kussen en liefs van ons!!

• 13 November 2016 - 23:46

Maud En Louis:

Wat leuk weer van jullie avonturen te lezen. Liefs Louis en Maud :-)