Vertrek, Bangkok en Koh Chang - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Victor & Michelle - WaarBenJij.nu Vertrek, Bangkok en Koh Chang - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Victor & Michelle - WaarBenJij.nu

Vertrek, Bangkok en Koh Chang

Door: Victor en Micheelle

Blijf op de hoogte en volg Victor & Michelle

30 Augustus 2016 | Thailand, Bangkok

Woensdag 24 Augustus 2016:

Het is dan eindelijk zover, we gaan beginnen aan ons grote avontuur. We hebben afgesproken te verzamelen bij Victor om vervolgens gezamenlijk naar Schiphol te rijden. De hele familie gaat mee, Victor’s ouders, zusje en vriend en Michelle haar ouders, broertjes en opa en oma. Gelukkig is het niet al te druk op de weg en zijn we er lekker op tijd. Even de auto wegzetten en dan richting de incheckbalie. Hier aangekomen stonden de tante, oom en nichtje van Michelle al te wachten. Ook was een vriendinnetje van Michelle naar Schiphol gekomen om haar samen met haar zoontje uit te zwaaien. Wat een verrassing was dat zeg!
Het bleek dat we nog 1 uur en 15 minuten moesten wachten voor konden inchecken, dus dan maar gezellig wat eten en drinken.
Na een uurtje weer teruggelopen om in te checken. Toen we de boardingpassen hadden en de tassen afgegeven, was het toch echt tijd om gedag te zeggen. Wat is dat dubbel zeg! Aan de ene kant heb je super veel zin om eindelijk weg te gaan en aan de andere kant weet je niet hoe lang het zal duren voor je elkaar weer ziet. Na wat extra knuffels en kussen was het tijd om door de douane te gaan. Nog even een keer zwaaien en dan zijn we er klaar voor.
Gelukkig konden we snel door de douane en richting de gate. Na even gewacht te hebben zijn we een half uur later dan gepland opgestegen.
We vlogen eerst naar Moskou, de vlucht duurde ongeveer 3 uur en 10 minuten en ging gelukkig snel.
Eenmaal in Moskou weer door een checkpoint en op zoek naar de gate. Al vrij snel mochten we weer boarden en kon het langste deel van onze reis naar Bangkok beginnen. De vlucht van Moskou naar Bangkok duurde ongeveer 9,5 uur. Dit was iets langer dan de geplande 9 uur en 10 minuten.
De vlucht zelf duurde dan ook best wel lang, zeker voor Victor. Hij had erg veel moeite met het slapen in een vliegtuig, ondanks de ingenomen slaappillen. Michelle had hier minder moeite mee en lag na het kijken van de eerste film al heerlijk te slapen.

Donderdag 25 Augustus 2016:

Na een lange reis zijn we eindelijk aangekomen in Bangkok. Gelukkig konden zonder enige moeite door de douane en werden onze visums afgestempeld. Bij de bagageband aangekomen bleken onze tassen er ook al te zijn, is dat even fijn! Nu maar op zoek naar een lift richting Khao san road. Gelukkig vonden we al snel een loket waar we een minibusje konden boeken voor 100 baht p.p.(ongeveer 2,5 euro). Snel de kaartjes gekocht en op naar khao san road. Hier aangekomen wisten we meteen waar we heen moesten, we zijn hier tenslotte al eens geweest. Naast khao san zit een straatje waar we voor 300 baht konden slapen (ongeveer 7,5 euro). Hier aangekomen bleken er nog kamers vrij te zijn, dus snel onze tassen naar de kamer gebracht en ons opgefrist. Vervolgens zijn we de omgeving even gaan verkennen en hebben we even een drankje gedaan (even contact gezocht met het thuisfront). Aangezien we al een tijdje niet gegeten hadden zijn we naar de 7 Eleven gelopen om hier een lekkere tosti te scoren voor 25 baht p.p. (ongeveer 62,5 eurocent). Na het eten weer terug gelopen naar de kamer. We waren best wel moe van de lange reis en hebben besloten toch een uurtje te gaan liggen. Inmiddels was de avond aangebroken en was het tijd om op zoek te gaan naar een leuke plek om wat te gaan eten. In Bangkok word je overspoeld door de vele eetstalletjes, dus keuze genoeg! We zijn dan ook beland bij één van de vele stalletjes en hebben onszelf getrakteerd op een Pad Thai. Deze was zoals altijd weer heerlijk! Na het eten hebben we besloten dat we deze keer niet zo lang in Bangkok wilde blijven, en zijn op zoek gegaan naar een ticket naar Koh Chang. Als snel hadden we deze gevonden voor 400 baht (ongeveer 10 euro). Deze hebben we dan ook meteen geboekt. De volgende ochtend konden we al vertrekken.

Vrijdag 26 Augustus 2016:

Om half 7 ging onze wekker, we moesten namelijk om 10 voor 8 verzamelen om de bus te pakken. Dus even onder de douche en onze spullen inpakken en vervolgens op zoek naar een ontbijtje. Toen we bij het verzamelpunt aankwamen konden we vrijwel meteen richting de bus. Hier de tassen in de bus gegooid en een plekje gezocht. We hadden weer mazzel, aangezien de laatste stoelen nog vrij waren. Deze kunnen extra ver naar achter en je hebt er genoeg beenruimte. De reis naar Koh Chang zou ongeveer 6 uur duren (om 8:00 uur vertrekken en rond 14:00 uur aankomen). Helaas bleek dit iets uit te lopen waardoor we rond 17:30 uur aankwamen op Koh Chang. Toen snel in de taxi gestapt en aangegeven dat we naar Siam Hut wilde op Lonely Beach. Hier zijn we al een keer geweest en dit is ons erg goed bevallen. Wat heel apart is, is dat je voor een rit naar lonely beach vanaf de pier net zoveel betaald als vanaf halverwege de rit. De prijs is dus ongeacht de afstand altijd 100 baht, hier valt ook niet over te onderhandelen. Eenmaal aangekomen bij Siam Hut was er nog 1 hutje aan het strand vrij voor 300 baht. We kijken dus heerlijk uit op de zee! Ook hebben ze hier een mooi zwembad waar je 24 uur per dag mag zwemmen. Na onze tassen in de kamer gezet te hebben zijn we heerlijk wat gaan eten. Voor Victor zoals gewoonlijk een Pad Thai en Michelle genoot van gegrilde groente in Sweet en Sour saus met rijst. Jammie!!

Zaterdag 27 Augustus 2016:

Vandaag hebben we heerlijk uitgeslapen. Dat mag ook wel een keertje vonden we zelf. Na het ontbijt/lunch zijn we even lekker gaan zwemmen in het zwembad. Aan het einde van de middag zijn we even naar het plaatsje iets verderop gelopen. Hier hebben we beide een heerlijke ananas gehaald voor 20 baht pp (ongeveer 50 eurocent). Deze is al in stukjes gesneden, dus je hoeft er zelf niets meer aan te doen. Nou ja alleen op te eten dan! ‘S avonds na het eten hebben we besloten toch even te kijken naar wierrook tegen de muggen bij een winkeltje in de omgeving. Gelukkig hebben ze dat hier overal en konden we er snel een aansteken. Je wordt hier in de avond echt helemaal gek van die beestjes. Michelle is erg in trek en zit inmiddels al helemaal onder, zelfs het muggenspul werkt bij haar niet. Victor heeft hier gelukkig minder last van (die is erg blij met Michelle). In het plaatsje is in het laagseizoen niet veel te doen, dus hebben we besloten lekker bij ons hutje series te kijken op onze laptops.

Zondag 28 Augustus 2016:

Vandaag hebben weer niet heel veel gedaan. Voor het ontbijt zijn we richting het plaatsje gelopen, alleen bleek dat hier geen 7 Eleven zit (is dat even jammer!). De rest van de tentjes die wel open zijn, zijn qua prijs een stuk duurder dan bij ons. Dus toch maar weer teruggelopen. Na het eten weer lekker gezwommen en in de avond lekker series gekeken. Al met al gewoon genieten.

Maandag 29 Augustus 2016:

Vandaag was het de bedoeling wat eerder op te staan om heerlijk de hele dag op het strand te genieten. De weergoden waren het hier helaas niet helemaal mee eens. Toen we wakker werden bleek het heel erg hard te regenen en onweren, dus zijn we toch nog even blijven liggen. Toen het tijd was om te lunchen was het weer nog niet echt beter, dus vandaag maar lekker de hele middag kaarten. Is ook best leuk soms. Aan het einde van de middag werd het weer droog, maar bleef het bewolkt. Tot zover ons stranddagje, maar wel even de tijd om vast wat te schrijven voor onze blog en de foto’s te uploaden.

Dinsdag 30 augustus 2016:

Vandaag op tijd opgestaan en hadden beter weer dan gisteren toen we wakker werden. Dus even lekker ontbeten en besloten dat we lekker naar het strand konden gaan. Alleen dachten de weergoden hier weer anders over. Nog voor we klaar waren met omkleden begon het al te spetteren. Toch maar even over het strand gewandeld, maar op de terugweg begon het toch wel hard te regenen. Dan maar weer terug naar ons hutje. Victor wilde toch wel heel graag in de zee zwemmen omdat hij evengoed wel nat zou worden. Dus hup richting de zee en genieten van de golven. Helaas was dit niet van lange duur, al snel begon het echt te stormen. Inmiddels was het al tijd voor de lunch dus heerlijk genoten van een Thaise maaltijd. Na de lunch was het eindelijk gestopt met regenen en besloten we nog even te genieten in het zwembad. Na het zwemmen nog een tweede wandeling gemaakt over het strand en hier kregen we een flyer van een tentje verderop. Bij dit tentje konden we een gratis bucket krijgen tussen 21:30 uur en 21:00 uur. Dat slaan wij als Nederlanders natuurlijk niet af. Na het avondeten dus richting het tentje gelopen en genoten van een heerlijke vodka redbull bucket. Na de bucket maar weer terug gelopen naar Siam Hut om de rest van het verslag te typen. Morgen en donderdag schijnt het weer gelukkig weer beter te worden, dus zijn we van plan die dagen een scooter te huren en het eiland rond te rijden. Meer hierover dus ook in ons volgende verslag!

Kussen, knuffels en liefs van ons!

• 30 Augustus 2016 - 19:14

Maud En Louis:

Hoi lieverds jullie hebben er werk van gemaakt wat een goed verslag.
    Gaan nog even de foto''s bekijken.
    Liefs van ons

• 30 Augustus 2016 - 22:17

Dick:

ik zou willen dat ik dat ooit had gedaan ik vind het super van jullie en wens jullie heel veel plezier en blijf jullie volgen xxxxx